도요타 아쿠아 한국에도 출시해줘~ ㅠㅠ


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능력만 있다면 프리우스를 지르고 싶지만.....

가격이 워낙 넘사벽이라 생각지도 못하겠고...  중고차도 2천만원 중후반대이니...

아쿠아만 출시해줘라~  바로 질러줄테니...


연비 : 35.4km/l 라고 하니(2,600만원) .. 경제성분석을 하면 왠만한 국산차들... 다 따라잡고도 남을듯...

예를 들어 쉐보레 크루즈5(13.7km/l, 가솔린) 최저사양(1710만원)으로 계산하다고 해도...

5년, 100,000km를 주행하면 총비용 약 3,300만원(초기차량구입비 포함)으로 비슷해지니.. ㄷㄷㄷ

많은 사람이 구입할 것 같은데..... 출시 생각이 영 없는것 같네...ㅠㅠ


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아쿠아의 한국출시도 아직 결정되지 않았고, 이에따라 가격도 미정인 가운데(추측만...)

"가격이 얼마까지 산정되었을때 경제성을 확보할 수 있을까?"에 대하여 살포시 분석을 했습니다.


프리우스C(아쿠아) 경제성분석(과연 얼마까지 살만한 가격일까??)


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Apparently, the Prius nameplate isn't as strong in Toyota's home market of Japan as it is in the rest of the world as what we will come to
know as the new Prius C will be marketed locally as the Aqua.

Besides the name, there's nothing else different about the Aqua that made its world premiere this week at the 42nd edition of the bi-annual Tokyo Motor Show in Japan.

Toyota's smallest dedicated hybrid model measures 3,995mm long, 1,695 mm wide and 1,445 mm tall and has 2,550 mm between its wheels, which means it is slightly bigger than the latest Yaris five-door hatchback.

The five-seat model is powered by a 1.5-liter four-cylinder gasoline engine delivering 74HP at 4,800 rpm and 111Nm (81.9 lb-ft) of torque at 4,800 rpm, and an electric motor producing up to 61-horses and 169Nm (125 lb-ft). The hybrid system's combined output (in JDM tune) is rated at 100HP with a CVT transferring power to the front wheels.

In Japan, the Aqua returns a fuel efficiency of (equal to 83.3 mpg US or 2.8lt/100km) under the JC08 test cycle and 40 km/L (94 mpg US or 2.5lt/100 km) under the 10-15 driving cycle.

Following the launch of the Aqua in Japan that is scheduled for the end of December, the Prius C will gradually reach showrooms across the world.


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